نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 358

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • بیماری انفلوآنزا ،نکات مهم در پیشگیری و درمان

اثرات بیماری انفلوانزا بر کودکان و نکاتی در پیشگیری و درمان انفلوانزا در این مقاله آورده شده است .منبع uptodate

بار بیماری انفلوانزا 

میزان حمله آنفولانزا در کودکان (کمتر از 18 سال) از سالی به سال دیگر متفاوت است و در طول یک فصل معمولی آنفولانزا بین 10 تا 40 درصد متغیر است [1،34]. میزان تخمین زده شده آنفولانزای علامت دار در کودکان کمتر از 18 سال تقریباً 9 درصد است [35]. عفونت های ویروس آنفولانزا در کودکان با افزایش دفعات ویزیت های سرپایی، بستری شدن در بیمارستان، مصرف آنتی بیوتیک، غیبت روزهای مدرسه برای بیمار و خواهر و برادروی و روزهای کاری از دست رفته برای والدین  همراه است.

کودکان خردسال و آنهایی که شرایط پزشکی زمینه‌ای خاصی دارند (جدول 1) در معرض خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان یا عفونت شدید یا پیچیده آنفولانزا هستند، که می‌تواند در کودکان سالم نیز رخ دهد .

بار بالای بیماری و مرگ و میر قابل پیشگیری ،اهمیت واکسیناسیون برای همه افراد بالای 6 ماه و به ویژه کسانی که در منزل شیرخوار کمتر از 6 ماه دارند و شروع درمان ضد ویروسی در اسرع وقت برای کودکان کمتر از دوسال مبتلا و مواردی که بیماری شدیدی دارند و یا بستری هستند و شرایط زمینه ای خطر ساز دارند را برجسته و گوشزد می کند . 

●ویزیت های سرپایی – میزان ویزیت های سرپایی مرتبط با آنفولانزا در بین کودکان در ایالات متحده سال به سال متفاوت است و از 6 تا 29 در هر 100 کودک متغیر است 

● بستری شدن در بیمارستان - میزان بستری شدن آنفلوانزا در کودکان کمتر از 5 سال بیشتر از کودکان 5 تا 17 سال است. در طول فصول آنفلوانزا از 2015-2016 تا 2019-2020، نرخ بستری شدن در بیمارستان از 41 تا 93 در هر 100000 در کودکان کمتر از 5 سال و از 10 تا 24 در هر 100000 در کودکان 5 تا 17 ساله متغیر بود [12].

 

متخصص اطفال  در شیراز طرف قرارداد کلیه بیمه ها 

لینک زیلینک برای دریافت اطلاعات بیشتر  زیر را لمس کنید 

از طریق لینک زیر می توانید اطلاعات کاملی درباره دکتر کریم دلاوری متخصص اطفال نیروهای مسلح و بررسی حضوری فرم تکامل کودک و معاینه کودک  نوبت صبح و عصر در شیراز و راههای ارتباطی به دست اورید . 

https://zil.ink/drdelavaree

تلفن ها و شماره همراه 

  ☎️☎️☎️  07132291645  ☎️☎️☎️

☎️☎️☎️  07132291645  ☎️☎️☎️

 

 ادرس جهت مراجعه حضوری

شیراز بلوار آزادی ،روبروی بابا کوهی ،ساختمان پزشکان بهار ،طبقه اول ،واحد شمالی 

 ایا تمام کودکان بستری در بیمارستان شرایط پزشکی زمینه ای دارند ؟؟؟

پاسخ به این سوال منفی است . اگرچه عفونت ویروس آنفولانزا با افزایش نرخ بستری شدن در بیمارستان در کودکان با شرایط پزشکی پرخطر همراه است (جدول 1)، اکثر کودکانی که به دلیل آنفولانزا در بیمارستان بستری شده‌اند قبلا سالم بوده اند  [41،44]. کودکان با شرایط پرخطر و کودکان خردسال، به ویژه آنهایی که کمتر از 12 ماه سن دارند، در معرض خطر نارسایی تنفسی و پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

علت اصلی بستری شدن در بیمارستان در نوزادان مبتلا به آنفولانزا، یک بیماری تب دار غیرقابل افتراق  است که ممکن است به دلیل شروع حاد تب و عدم وجود علائم موضعی، نیاز به ارزیابی عفونت باکتریایی جدی داشته باشد . 

مرگ 

بین سال‌های 2010 و 2016، میانگین سالانه مرگ و میر آنفلوانزا در بین کودکان زیر 19 سال در ایالات متحده 0.15 در هر 100000 کودک بود (95% فاصله اطمینان (CI): 0.14-0.16) [48]. از میان 477 متوفی که واجد شرایط واکسیناسیون بودند و اطلاعات واکسیناسیون آنها در دسترس بود، تنها 31 درصد واکسن آنفولانزا دریافت کرده بودند.

در طول فصل آنفولانزای 2019-2020، 188 مورد مرگ کودکان به CDC گزارش شد [49]. در میان افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن آنفولانزا بودند، تنها 34 درصد حداقل یک دوز دریافت کرده بودند [50].

اطلاعات دقیق در مورد مرگ و میر کودکان مرتبط با آنفولانزا در ایالات متحده از CDC در دسترس است.

عوامل مرتبط با افزایش مرگ و میر عبارتند از [48،51،52]:

•مشکلات پزشکی زمینه ای مرتبط با افزایش خطر ابتلا به آنفولانزای شدید یا پیچیده (جدول 1)

•سن کمتر از 5 سال (به ویژه کمتر از 2 سال، و در بین افراد کمتر از 2 سال، به ویژه در افراد کمتر از 6 ماه)

•عفونت همزمان باکتریایی با استافیلوکوکوس اورئوس یا استرپتوکوک پنومونیه 

• افزایش گردش خون سویه های H3N2 آنفولانزا (یعنی ≥20 درصد نمونه های جدا شده) 

اگرچه خطر مرگ در میان کودکان با شرایط پزشکی پرخطر افزایش می‌یابد، تقریباً نیمی از مرگ و میرهای آنفولانزای کودکان در میان کودکان بدون شرایط پرخطر رخ می‌دهد [48،55،56]. احتمال مرگ کودکانی که قبلاً سالم و بدون شرایط پرخطر به آنفولانزا مبتلا شده بودند، قبل از بستری شدن در بیمارستان و طی سه روز پس از شروع علائم، بیشتر است.

نوبت امروز صبح و عصر متخصص اطفال شیراز

از طریق لینک زیر می توانید اطلاعات کاملی درباره دکتر کریم دلاوری متخصص اطفال شیراز  و راههای ارتباطی به دست اورید . 

لینک زیررا لمس کنید 

https://zil.ink/drdelavaree