نویسنده
درباره نویسنده
کوثر دلاوری
تعداد پست ها 1

درباره:

زبان اموز کانون زبان ایران

  • التهاب پوست اتوپیک و حساسیتی

در این مقاله علائم درماتیت ،التهاب پوست اتوپیک ناشی از حساسیت اورده می شود .
علائم بالینی همراه  از علائم و نشانه های بالینی می تواند همراه با درماتیت آتوپیک باشد  و ممکن است کلیدی برای تشخیص این بیماری فراهم کند  از لحاظ درگیری های چشمی  چین خوردگی های زیر چشمی  که به  عنوان خطوط دنی مورگان نامیده می‌شوند به طور شایع در درماتیت اتوپیک دیده میشود  و بیشتر اطلاعات وجود آنها را در ۵۰ تا ۶۰ درصد موارد التهاب اتوپیک پوست  گزارش کرده‌اند .وجود ااین علامت بر اساس تفاوت  نژادی  متفاوت است و در نژادهای با پوست پررنگ تر  صرف نظر از آتوپیک درماتیت بیشتر دیده می‌شود و حتی در بین افراد نیز میزان آن متفاوت است  پررنگ شدن اطراف چشم که به عنوان شاینر اتوپیک خوانده می شود ، تغییر رنگ قهوه ای و خاکستری اطراف چشم است  همانطور که قبلاً توضیح داده شد  نازک شدن و فقدان مو  در قسمت خارجی ابروها  که قبلاً  به هیپوتیروئیدیسم  نسبت داده می شد  ممکن است در  درماتیت آتوپیک نیز دیده شود.
علائم چشمی:
  علائم چشمی  نظیر  کراتوکونژنکتیویت   و کراتوکونوس و آب مروارید  زیر کپسولی قدامی  ممکن است با  درماتیت آتوپیک  همراهی داشته باشند .
 دیگر خصوصیات پوستی که به عنوان علائم جزئی یا مینور نامیده می شوند شامل موارد زیر است:  گردن کثیف اشاره به پر رنگ شدن گردن درد در ناحیه قدامی و طرفی دارد.
 
 
 کمرنگی صورت و در موگرافی  سفید، که سفید شدن پوست ها در ناحیه اعمال فشار با یک جسم کند  بر روی پوست است نیز از علائم دیگر درماتیت آتوپیک است.
 پوست خشک در تمامی سنین در درماتیت آتوپیک دیده شده و شاه نشانه آن محسوب می شود.
 خشکی پوست  آتوپیک ممکن است در تمام بدن باشد اما بیشتر مواقع در ساق پاها قابل توجه است. خشکی پوست با شور دار شدن ظریف بدون التهاب همراه و پیتریازیس آلبا در همراهی با درماتیت آتوپیک دیده می شود و با نقاط با کناره نامشخص و کمرنگ و  شوره دار در گونه‌ها و قسمت بالایی بازوها مشخص می‌شود این ضایع در پوستهای تیره بیشتر دیده شده و می‌تواند با تینآ کورپوریس(کچلی بدن ) اشتباه گرفته شود
تکمیلی ...
  • مشاوره و ویزیت آزمایشات از طریق گفتگوی متنی در واتس اپ

  •  
شیوع بیماری کرونا و لزوم مراقبت بیشتر نیاز به دسترسی به پزشکان با ابزارهای انلاین را بیشتر کرده است .تماس با اینجانب از طریق چت در واتس اپ با لینک زیر امکان پذیر است .

لینک زیر را دنبال کرده و بر روی گزینه ادامه گفتگو کلیک کنید . 

قبل از مشاوره مبلغ ۳۰ هزار تومان به کارت ذیل بریزید و ودر صفحه چت فیش واریزی را ارسال کنید 

6104-3376-2114-3179

لینک 1 ورود به واتس آپ 

لینک 2 ورود به واتس آپ 

 

بروزرسانی: 1399/12/08 23:08:34