نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • پاسخ شیرخوار در بازی دالی موشه می‌تواند سرنخ‌هایی از اوتیسم داشته باشد

در این مقاله نحوه انجام این کار آمده است.

بر اساس یک مطالعه جدید، علائم اوتیسم را می توان در نوزادان چهار ماهه با نظارت بر واکنش آنها به بازی هایی مانند "دالی موشه " و "عنکبوت بادگیر" مشاهده کرد.

 

این مطالعه که توسط مرکز رشد مغز و شناختی در Birkbeck، دانشگاه لندن منتشر شد، بیان کرد که نوزادانی که بعداً با اختلال طیف اوتیسم (ASD) تشخیص داده شدند، در پاسخ به افرادی که بازی‌های اجتماعی تعاملی انجام می‌دهند یا هنگامی که افراد در حال خندیدن ،گریه کردن و یا خمیازه کشیدن را مشاهده می کنند ، سطح پایین‌تری از فعالیت مغزی را نشان می‌دهند. 

فرم غربالگری تکامل در وب سایت نی نی تست

. گزارشات می گوید اختلال طیف اوتیسم از هر 66 کودک کانادایی یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد

:دکتر سارا لوید فاکس، محقق، به تلگراف گفت.

این مطالعه همچنین نشان داد که نوزادان نسبت به تصاویر غیراجتماعی اشیاء بی جان مانند اتومبیل واکنش بیشتری نشان می دهند.

با توجه به اهمیت پاسخ دادن به دیگران در دنیای اجتماعی ما، این امکان وجود دارد که  تفاوت های توجهی  در شیرخواران بر رشد پاسخ‌های  اجتماعی مغز تأثیر بگذارد، که می‌تواند برتکامل کودک با افزایش سن تأثیر بگذارد. 

 شناسایی الگوهای اولیه تغییر یافته که ممکن است بعداً با  اختلال طیف اوتیسم ASD مرتبط باشد، مهم است، زیرا به پزشکان اجازه می‌دهد مداخلات اولیه را ارائه دهند و راه‌های اولیه حمایت را برای خانواده‌ها فراهم کنند.»

 با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، انجام بازی هایی مانند "peek-a-boo" یک نقطه عطف رشد برای نوزادانی است که حدود 12 ماه دارند.

آژانس بهداشت عمومی کانادا می گوید از هر 66 کودک و نوجوان کانادایی 5 تا 17 ساله، یک نفر مبتلا به اختلال طیف اوتیسم است.

دانشمندان هدایت کننده این مطالعه که تلاش مشترک دانشمندان دانشگاه لندن، دانشگاه کمبریج، دانشگاه کالج لندن و کینگز کالج لندن بود، از فناوری تصویربرداری عصبی برای اندازه گیری فعالیت مغز نوزادان چهار تا شش ماهه استفاده کردند.

محققان هنگام تماشای فیلم‌های «اجتماعی» افرادی که در حال بازی کردن عنکبوت‌های بی‌نظیر یا incy-wincy هستند، به فعالیت مغزی نوزادان نگاه کردند. سپس نوزادان تصاویر «غیر اجتماعی» از اجسام بی جان را تماشا کردند.

سپس دانشمندان فعالیت مغز نوزادان را در پاسخ به صداهای انسانی مانند سرفه، خمیازه، گریه و خنده در مقایسه با صداهای غیر انسانی مانند زنگ و آب روان اندازه‌گیری کردند.

 دانشمندان می گویند راهی برای تشخیص اوتیسم قبل از ظاهر شدن علائم پیدا کرده اند

ASD یک اختلال عصبی رشدی است که بر رشد مغز تأثیر می گذارد و باعث می شود افراد مشکلات ارتباطی، مشکل در تعاملات اجتماعی و تمایل به تکرار الگوهای رفتاری خاص را تجربه کنند.

به گفته اوتیسم کانادا، غربالگری و تشخیص زودهنگام منجر به درمان موثرتر برای کودکان مبتلا به ASD می شود.