نویسنده
درباره نویسنده
کریم دلاوری
تعداد پست ها 359

درباره:

متخصص اطفال ،کودکان و نوزادان ،مشاور ژنتیک ادرس مطب شیراز بلوار ازادی بین کوچه 6 و 8 روبروی پارکینگ باباکوهی ساختمان پزشکان بهار طبقه اول واحد یک شمالی

  • دنیای دیبا ،نرم افزاری مفید برای ورود به پیش دبستانی

گوشی‌های موبایل و لوازم دیجیتال علاقه کودکان رو جلب می‌کنن و چه بهتر که بتونیم از این ابزارها با هدف آموزش به کودکان استفاده کنیم. در این مطلب قصد دارم شما رو با یه بازی بسیار زیبا و مفید به نام "دنیای دیبا" آشنا کنم که سرگرمی بسیار مفید و آموزنده‌ای برای کودکان هست و اونا رو برای ورود به پیش دبستان آماده می‌کنه.

گوشی‌های موبایل و لوازم دیجیتال علاقه کودکان رو جلب می‌کنن و چه بهتر که بتونیم از این ابزارها با هدف آموزش به کودکان استفاده کنیم.

در این مطلب قصد دارم شما رو با یه بازی بسیار زیبا و مفید به نام "دنیای دیبا" آشنا کنم که سرگرمی بسیار مفید و آموزنده‌ای برای کودکان هست و اونا رو برای ورود به پیش دبستان آماده می‌کنه.

 

گرافیک بسیار زیبا و محتوای جذاب

جذابیت بصری بازی اولین و مهم‌ترین موردی هست که مورد توجه مخاطب، یعنی کودک قرار می‌گیره و میشه گفت کودکان هم در این زمینه بسیار حساس هستن و تولید محتوایی که بتونه اونارو سرگرم کنه، کار چندان راحتی هم نیست.

 

اما خوشبختانه در بازی دنیای دیبا شاهد گرافیک بسیار زیبا و باسلیقه‌ای هستیم. تمامی اصول در طراحی آیتم‌های بازی مد نظر قرار داده شده و همین حساسیت و دقت هم خروجی بسیار باکیفیتی رو نتیجه داده.

 

دسترسی به کل محتوا با خرید درون‌‌برنامه‌ای

برای اینکه به کل محتوای این برنامه دسترسی پیدا کنین، باید به فروشگاه مراجعه کرده و با پرداخت هزینه‌ای، محتوا رو فعال کنین.

قبل از انجام این کار هم نیاز هست که با استفاده از شماره موبایل و کد فعال‌سازی که از طریق پیامک ارسال شده، در بازی ثبت‌نام کنین.

 

بازی‌های متنوع

شیوع ویروس کرونا باعث شد که کودکان مجبور بشن تو خونه بمونن و فقط در کلاس‌های آنلاین شرکت کنن. دغدغه والدین هم آموزش مفاهیم مختلف به کودک دلبندشونه.

سازندگان بازی دنیای دیبا سعی کردن انواع محتوا از الفبا و ریاضی گرفته تا نقاشی و کتاب داستان و محتوای سرگرم‌کننده رو در این بازی بگنجونن تا اطلاعات مفیدی در اختیار کودک قرار بگیره و علاوه بر سرگرمی، به رشد ذهنی کمک کنه.

 

این محتوا به شرح زیره:

  • بازی و آموزش پیش دبستان
  • اتاق موزیک
  • تلفن کودک
  • گامبای شعبده‌باز
  • گوبی
  • جمع و تفریق
  • شمارش با انگشت
  • رنگ‌آمیزی
  • کتاب داستان
  • دنیای شعر و آهنگ
  • دنیای فیلم و کارتون
  • روان‌شناسی کودک

 

در ادامه این بخش‌ها رو به طور مختصر شرح می‌دیم تا یه آشنایی کلی باهاشون پیدا کنین.

 

بازی و آموزش پیش دبستان

این بخش از دنیای دیبا محتوای بسیار غنی و متنوعی داره و می‌تونه ساعت‌ها کودک رو سرگرم کنه.

این بازی‌ها برای آموزش حروف الفبا، تقویت حافظه، آشنایی با اعداد، رنگ‌ها و اشکال هندسی و ... به کودک کمک می‌کنن.

نکته مثبتی هم که اشاره به اون خالی از لطف نیست، صداگذاری حرفه‌ای بازیه و گوینده با کودک ارتباط برقرار می‌کنه و همین ویژگی هم باعث میشه که کودک انگیزه بیشتری بگیره و بازی‌ها رو با دقت انجام بده.

 

اتاق موزیک

جایی برای تخلیه انرژی و لذت بردن از نت‌های موسیقی که انواع آلت‌های موسیقی رو در اختیار کودک قرار میده.

 

تلفن کودک

این بازی هم که بیشتر جنبه سرگرمی داره و برای کودکان با سنین کمتر مناسبه، کمک می‌کنه تا کودک با حیوانات مختلف آشنا بشه.

 

گامبای شعبده‌باز

کمی هیجان هم در حین آموزش لازمه و این بخش از بازی می‌تونه خستگی رو از تن کودک در کنه.

 

گوبی

بازی‌های گوبی دقت و تمرکز کودک رو افزایش میدن و در زمینه تقویت حافظه بهش کمک می‌کنن.

 

جمع و تفریق

ریاضی یکی از دروس بسیار مهمه که باید از همون اول به صورت درست و اصولی آموزش داده بشه. در این بخش هم سعی شده تمرینات ساده‌ای که مناسب سن کودک هست ارائه بشه.

 

شمارش با انگشت

این قسمت از بازی هم برای تقویت مهارت‌های ریاضیه و مناسب کودکانیه که تازه میخوان با اعداد آشنا بشن.

 

رنگ‌آمیزی

نقاشی و رنگ‌آمیزی یکی از کارهای لذت‌بخش برای کودکان به شمار میره و اینجا جاییه که کودک می‌تونه از دنیای رنگ‌ها و تصاویر لذت ببره.

 

کتاب داستان

خواندن داستان برای کودک بسیار مفیده. با دانلود کتاب‌های داستان از این قسمت برنامه می‌تونین هر شب برای کودکان‌تون داستان پخش کنین تا خواب آرامی داشته باشن.

 

دنیای شعر و آهنگ

کودکان عاشق اشعار و آهنگ‌ها هستن و حفظ کردن اونا رو هم دوست دارن. این بخش از دنیای دیبا محتوای خوبی در زمینه شعر و آهنگ در اختیار کودک قرار میده.

 

دنیای فیلم و کارتون

محتوای این بخش از بازی، جنبه سرگرم‌کننده و آموزشی داره و خیلی از مفاهیم رو به صورت ویدیویی به کودک آموزش میده.

 

روان‌شناسی کودک

محتوای این قسمت از دنیای دیبا مناسب والدین عزیز هست و کمک‌شون می‌کنه تا در تربیت فرزندان‌شون موفق‌تر عمل کنن و مطالب کاربردی و مفیدی رو یاد بگیرن.

 

آواتارهای گوناگون

کودک بسته به جنسیتش می‌تونه آواتار بازی رو بنا به سلیقه خودش شخصی‌سازی کنه. در ضمن با تکمیل هر بازی هم کودک جایزه می‌گیره.

 

بازی دنیای دیبا یک نمونه موفق از بازی‌های آموزشی کودک به شمار میره که کمک چشم‌گیری در آموزش مفاهیم مختلف به کودک می‌کنه

لینک دانلود کافه بازار .